Telefon: +48 16 6321396
Przekaż 1% podatku:
numer KRS 0000510493

KADRA I ZAKRES USŁUG


Dom Pomocy Społecznej to nie tylko Mieszkańcy, ale także kadra pracownicza, która stanowi o duchu i atmosferze Domu, wytwarza klimat domowego ogniska i jest źródłem miłości, akceptacji i bezpieczeństwa, bez których nie ma Domu.
Pracownicy Domu Pomocy Społecznej w Lubaczowie to zespół wszechstronnie przygotowany do pracy z dziećmi młodzieżą i osobami dorosłymi niepełnosprawnymi intelektualnie, zarówno poprzez zdobyte kwalifikacje jak i doświadczenie zawodowe.



W strukturze Organizacyjnej Domu wyodrębnia się:
  • Dział Administracji i Księgowości
    W skład, którego wchodzą: Dyrektor, Gł. Księgowy i referent administracyjny. Do zadań tego działu należy planowanie, kierowanie i koordynacja procesów wpływających na organizację pracy całego Domu.


  • Dział Opiekuńczo - Terapeutyczny
    W skład, którego wchodzą: pracownicy socjalni, pedagodzy, psycholog, logopeda, fizjoterapeuta, inst. terapii zajęciowej, inst. kulturalno - oświatowy, pielęgniarki, opiekunki i pokojowe.
    Ze względu na cel nadrzędny naszego Domu, którym jest szeroko rozumiane dobro Mieszkańca, dział opiekuńczo - terapeutyczny stanowi jego trzon. Zakres działań podejmowany przez pracowników oraz różnorodność form pracy z Mieszkańcem stanowi bogaty wachlarz oferty naszego Domu.


  • Dział Obsługi
    W skład, którego wchodzą; magazynier, kucharki, praczki, kierowca oraz konserwator.
    Pracownicy Działu Obsługi wykonują czynności niezbędne do sprawnego funkcjonowania i zaopatrzenia Domu związane ze świadczeniem usług bytowych.


  • Do zadań Domu Pomocy Społecznej należy realizacja podstawowych usług zgodnie z obowiązującym standardem:


    1. W zakresie potrzeb bytowych - zapewnienia:
      - miejsce zamieszkania,
      - wyżywienie,
      - odzież i obuwie,
      - utrzymanie czystości.

    2. W zakresie potrzeb opiekuńczych polegających na:
      - udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
      - pielęgnacji,
      - niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych.

    3. Wspomagających, polegających na :
      - umożliwieniu udziału w warsztatach terapii zajęciowej lub w pracowniach terapii,
      - podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu Mieszkańców,
      - umożliwieniu zaspokajania potrzeb religijnych i kulturalnych,
      - zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności Mieszkańców,
      - stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
      - działaniu zmierzającym do usamodzielnienia Mieszkańca, w miarę jego możliwości,
      - pomocy usamodzielniającemu się Mieszkańcowi w umożliwieniu podjęcia pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,
      - zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
      - pokryciu, w miarę możliwości, Mieszkańcowi nie posiadającemu własnego dochodu wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku, według odrębnych przepisów,
      - zapewnieniu przestrzegania praw Mieszkańców oraz dostępności do informacji o tych prawach,
      - sprawnym załatwianiu skarg i wniosków Mieszkańców.

    4. W zakresie potrzeb edukacyjnych zapewnia:
      - pobieranie nauki,
      - uczestnictwo w zajęciach rewalidacyjno - wychowawczych,
      - uczenie i wychowanie przez doświadczenie życiowe.